اگر به دنبال لغو اشتراک آمازون Prime خود هستید، این مراحل را دنبال کنید:

مرحله 1: به وب سایت آمازون بروید

مرورگر وب دلخواه خود را باز کنید و به وب سایت آمازون (www.amazon.com) بروید.

مرحله ۲: وارد حساب خود شوید

با استفاده از آدرس ایمیل و رمز عبور خود وارد حساب آمازون خود شوید. مطمئن شوید که با حسابی وارد شده‌اید که اشتراک آمازون پرایم فعال دارد.

مرحله 3: به تنظیمات حساب خود بروید

پس از ورود به سیستم، نشانگر را روی گزینه «حساب و فهرست‌ها» واقع در گوشه سمت راست بالای صفحه نگه دارید. از منوی کشویی، «عضویت اصلی شما» را انتخاب کنید.

مرحله 4: عضویت خود را مدیریت کنید

در صفحه بعدی، اطلاعاتی در مورد عضویت آمازون Prime خود خواهید یافت. به دنبال دکمه «مدیریت عضویت» در سمت چپ صفحه بگردید و روی آن کلیک کنید.

مرحله 5: جزئیات عضویت خود را مرور کنید

اکنون به صفحه ای هدایت می شوید که می‌توانید جزئیات عضویت در Prime خود را بررسی کنید. در اینجا، می‌توانید مزایای عضویت، جزئیات پرداخت و تاریخ تمدید خود را ببینید.

مرحله ۶: به عضویت خود پایان دهید

به پایین بروید تا بخش «پایان عضویت و مزایا» را پیدا کنید. روی دکمه “پایان عضویت” واقع در سمت راست این بخش کلیک کنید.

مرحله ۷: لغو را تأیید کنید

آمازون اکنون از شما می خواهد که اگر می خواهید عضویت خود را لغو کنید تأیید کنید. اطلاعات ارائه شده را بخوانید و برای ادامه روی دکمه “لغو عضویت” کلیک کنید.

مرحله 8: دلیل لغو را انتخاب کنید

پس از تایید لغو، از شما خواسته می شود که دلیلی برای پایان عضویت آمازون Prime خود ارائه دهید. از میان گزینه های ارائه شده دلیل مناسب را انتخاب کنید و بر روی دکمه “ادامه به لغو” کلیک کنید.

مرحله 9: حفظ یا لغو فورا؟

آمازون ممکن است برخی از گزینه ها یا مزایای اضافی را برای حفظ عضویت به شما ارائه دهد. اگر می خواهید لغو را ادامه دهید، روی دکمه “ادامه به لغو” کلیک کنید.

مرحله 10: دوباره لغو را تأیید کنید

آمازون یک صفحه تایید نهایی را نمایش می دهد تا مطمئن شود که می خواهید عضویت Prime خود را لغو کنید. اطلاعات را مرور کنید و برای آخرین بار بر روی دکمه “لغو عضویت” کلیک کنید.

مرحله ۱۱: لغو کامل شد

پس از انجام تمام مراحل ذکر شده در بالا، عضویت آمازون Prime شما لغو خواهد شد. تا پایان چرخه صورتحساب فعلی خود همچنان به مزایای خود دسترسی خواهید داشت.

نکات اضافی برای لغو آمازون Prime:

  1. کاهش رتبه را در نظر بگیرید: اگر به دلیل استفاده نکردن از تمام مزایای آمازون پرایم، آن را لغو می‌کنید، به طرح ارزان‌تری مانند آمازون Prime Video یا آمازون Prime Music تنزل دهید.
  2. بررسی بازپرداخت: اگر اخیراً برای اشتراک سالانه یا ماهانه پرداخت کرده‌اید و از زمان پرداخت از هیچ مزیت Prime استفاده نکرده‌اید، ممکن است واجد شرایط بازپرداخت باشید. برای پرس و جو در مورد بازپرداخت با پشتیبانی مشتری آمازون تماس بگیرید.
  3. تنظیم یادآوری: اگر عضویت خود را لغو کردید اما همچنان می‌خواهید تا پایان چرخه صورت‌حساب خود از مزایای آن بهره مند شوید، یادآوری برای لغو هرگونه پرداخت تکراری مرتبط با سایر سرویس‌های آمازون مانند کانال‌های آمازون یا Kindle Unlimited تنظیم کنید.
  4. مراقب صورت‌حساب‌های خود باشید: پس از لغو عضویت آمازون پرایم، کارت اعتباری یا صورت‌حساب‌های بانکی خود را کنترل کنید تا مطمئن شوید که هیچ هزینه دیگری در ارتباط با خدمات Prime اعمال نمی‌شود.
  5. فعال کردن مجدد عضویت: اگر نظر خود را تغییر دادید و تصمیم گرفتید عضویت آمازون پرایم خود را در آینده دوباره فعال کنید، به سادگی وارد حساب خود شوید و برای تمدید از دستورات پیروی کنید.
  6. مزایای اشتراک گذاری با اعضای خانواده: اگر مزایای آمازون پرایم خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک می گذاشتید، آنها را در مورد لغو اطلاع دهید و در صورت نیاز در مورد ترتیبات جایگزین بحث کنید.
  7. از آزمایش‌های رایگان استفاده کنید: اگر فکر می‌کنید می‌خواهید دوباره این سرویس را امتحان کنید، مراقب پیشنهادات آزمایشی رایگان آمازون Prime در آینده باشید.
  8. سایر خرده فروشان آنلاین را کاوش کنید: اگر در ابتدا از آمازون Prime برای خرید استفاده می کردید، سایر خرده فروشان آنلاین را که مزایا و خدمات مشابهی را ارائه می دهند بررسی کنید.
  9. خدمات اشتراک را بررسی کنید: مطمئن شوید که آیا خدمات اشتراک دیگری مرتبط با حساب آمازون خود دارید، مانند آمازون Music Unlimited یا Audible. در صورت تمایل آنها را جداگانه لغو کنید.
  10. اطلاعات ورود به سیستم خود را ایمن نگه دارید: حتی پس از لغو عضویت در آمازون پرایم، ضروری است که اعتبارنامه ورود خود را ایمن نگه دارید تا از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.
  11. با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید: در صورت برخورد با آنهامشکلاتی که در طول فرآیند لغو وجود دارد یا سؤالات خاصی در مورد حساب خود دارید، در تماس با پشتیبانی مشتری آمازون برای کمک دریغ نکنید.
  12. آگاه باشید: از هرگونه تغییر یا به‌روزرسانی در شرایط و ضوابط آمازون Prime و همچنین ویژگی‌ها و مزایای جدیدی که ممکن است در آینده معرفی شوند، خود را به‌روز نگه دارید.
  13. گزینه‌های جایگزین را در نظر بگیرید: اگر به دلیل نگرانی‌های مربوط به هزینه یا نارضایتی از سرویس، آمازون Prime را لغو می‌کنید، تحقیق کنید و سرویس‌های اشتراک جایگزین را که ممکن است با نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد، در نظر بگیرید.
  14. گزینه‌های ارسال رایگان را کاوش کنید: بسیاری از خرده‌فروشان آنلاین گزینه‌های ارسال رایگان را برای سفارش‌های بالاتر از یک آستانه مشخص ارائه می‌کنند. اگر حمل و نقل سریع و رایگان برای شما عامل مهمی است، به دنبال این گزینه ها باشید.
  15. از فروشگاه های محلی استفاده کنید: به جای تکیه بر خرده فروشان آنلاین، با خرید از فروشگاه های آجری در منطقه خود، از کسب و کارهای محلی حمایت کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...